Tuesday, July 26, 2011

Senyuman Muda

Agak lama gua tak masuk puisi baru kat sini . Bukan apa, sekarang ni gua bizi nak cari jubah dengan ketayap . Bulan Ramadhan dah nak kunjung tiba . Jadi lebih manis kalau gua mula dekatkan diri dengan masjid . Lepas baca puisi ni lu bagi la sendiri tema yang sesuai . Kalau gua suka tema tu lu boleh claim hadiah kat gua . Serius .

Senyuman Terakhir

Kala hening
Aku Berdiri
Getar tubuh
Berombak rindu
Mengintai malam
Menginjak subuh
Menunggu beduk
Mengherdik pagi

Tiada gembira
Mencoret hati
Hanya gundah
Menyulam hati
Sampai kapan
Aku menanti
Kau pulang
Menawan diri

Senyuman terakhir
Menjadi saksi
Bingkis doa
Melarut harapan
Agar engkau
Selamat kehidupan

Di hari yang satu
Apa mungkin
Kita menyatu
Untuk saling
Mengucap rindu
Pada kasih
Milik kau dan aku




- puisi nukilan gua dan brader keranda tolong tacap bagi lebih setail.


**********

Okeh . Yang ni pulak karya terbaru brader keranda . Puisi kemasyarakatan pasal buang bayi . Gua rasa sebak juga bila baca . Tapi tak la sampai keluar air mata . Serius nih . Lu orang cuba hayati baris demi baris . Semoga kita sama sama muhasabah diri . Aiseh .


Muda Mudah

Siulan di kiri
Siulan di kanan
Terjerat diri
Dibawa berjalan
Ditelan gelemat
Ghairah malam
Tanggung perit
Sembilan bulan

Pujuk rayu
Jadi makanan
Keluh kesah
Jadi mainan
Sejoli syaitan
Betina dan jantan

Perih rintih
Betina muda
Berahi sebelum
Tibanya masa
Pada henjutan
Si jantan gila

Rahim muda
Bersemai benih
Sembilan bulan
Berpeluh jerih
Di kaki lima
Kau tinggalkan
Bungkusan suci
Merengek sedih

Betina muda
Tiada kisah
Jantan gila
Tiada endah
Pada bungkusan
Di buat mudah
Berbinkan
Abdullah

Tempat kau
Di sekolah
Tempat kau
Di dapur rumah
Harga diri
Kau letak rendah
Mahkota anugerah
Kau biar punah
Pada nikmat
Picisan murah

Kau muda
Tapi kau mudah
Kau muda
Tapi kau
Murah



- semuga lu orang tangkap sebak . Fuhhhh

sumber kotak komen : belog Adib Yusoff ( http://adibyusoff.blogspot.com/2011/04/cara-berkesan-tingkatkan-trafik-blog.html#ixzz1Qcce2MoH ) . Lelaki ensem dan berperangai bukan haramjadah .

Sekian..Assalam