Saturday, August 6, 2011

Yuran Bukan Percuma

Selepas tiga tahun belajar di salah satu institusi pengajian tinggi yang digembar gemburkan sebagai universiti terbaik di tanah air ini , gua rasa berahi untuk menukilkan satu puisi pasal universiti ini . Setelah mengambil kira pelbagai aspek sensitiviti maka wujudlah puisi yang bertemakan yuran pengajian . Bagi gua puisi ni tiada elemen asshole dan diharap tiada pihak yang cuba mengkontroversikan atau mempolitikkan puisi ini . Ingat tu .


Yuran Semester

Yuran dibayar mahal
Bukan untuk saman bersepah
Sekali salah terus melayang

Yuran dibayar mahal
Bukan untuk bonggol bercambah
Sekali lalu terangkat punggung

Yuran dibayar mahal
Bukan untuk wifi sesiput
Sekali guna menyesal seketika

Yuran dibayar mahal
Bukan untuk 400 km batasan bas
Sekali sewa driver buat kepala

Yuran dibayar mahal
Bukan untuk tar berlubang
Sekali masuk parah merana

Yuran dibayar mahal
Tetapi aku tetap bayar walaupun mahal
Kerna sayang akan ilmu dan universiti


- Gambar bangunan sekadar hiasan .
- Gua kena buat kerja dulu . Ada masa nanti gua publish puisi pasal kutu tak puasa .

sumber kotak komen : belog Adib Yusoff ( http://adibyusoff.blogspot.com/2011/04/cara-berkesan-tingkatkan-trafik-blog.html#ixzz1Qcce2MoH ) . Lelaki ensem dan berperangai bukan haramjadah .

Sekian..Assalam