Friday, August 5, 2011

Hisap Gam Dok.

Entri lepas gua ada janji nak kongsi karya brader omar rojik kan . Jadi kali ni gua tunai janji gua . Kalau tak tunai janji nanti berdosa pulak . Manusia dipegang janjinya kata rakyat Malaysia tapi sekarang ni gua tengok belia belia suka pegang yang bukan bukan . Memang sukar dijangka .

Karya ni mengisahkan kutu kutu yang suka hisap gam . Dikatakan kecik kecik dulu mereka suka hisap nenen jadi sampai besar tabiat tu tak dapat di buang . Jadi mereka teruskan tabiat tu dengan menggunakan gam pulak . Modus operandi masih sama tetapi yang baru hanyalah barang gam itu sendiri . Tak kiralah gam cap koboi, cap ayam mahupun cap beskal sekalipun semua boleh tangkap lalok . Yang penting boleh layan sampai otak . Chill .

Celaka apa gua mengarut pasal gam nih .


buat sahabat


dimatanya....

merenung setajam belati

merobek ke dasar hati

kian membakar kalbu ini

rasa jelak kian menghimpit diri

atas jatuhnya lirik pada plastik jernih digenggamnya kemas di jari


namun dimatanya....

panahnya lirikan tiada bertemu sasaran

tercetus simpati yang sengaja ditahan

atas berang lebih merajai perasaan

dikala dirinya sengaja menjauhi pedoman fikiran

dibantu plastik jernih tergenggam erat di tangan


di akalnya

waras semakin terhimpit kandas di gelanggang sendiri

diserang soldadu plastik yang berani memegang kendali

masalah kini kian jauh ditendang

diganti ilusi semakin berdendang

waras fikiran mandul tiada berkumandang


dimataku...

melankolik sungguh jiwa ku rasa

saat sahabat berputus asa

dengan qada dan qadar Maha Pencipta

mencampak diri ke lembah hina

ingin menasihat tiada guna

doa dititip mohon dimakbulkan-Nya

semoga sinar kau jumpa dihujung sana

campak sahaja plastik di tangan

kuatkan iman diulang jangan

saat fikiran menghampar landasan

jauhi gam pembinasa badan...


- Gambar hiasan . Bukan gambar gua . Bukan gambar member gua .
- Gua rasa nak buat puisi pasal yuran belajar pulak . Hehe

sumber kotak komen : belog Adib Yusoff ( http://adibyusoff.blogspot.com/2011/04/cara-berkesan-tingkatkan-trafik-blog.html#ixzz1Qcce2MoH ) . Lelaki ensem dan berperangai bukan haramjadah .

Sekian..Assalam