Thursday, August 4, 2011

Mencari Zaujah

Adam diciptakan untuk Hawa dan Hawa diciptakan untuk Adam . Itu lumrah . Jangan disangkal . Kalau ada spesis yang suka sama jantina itu bangang . Gua tak tahu nak kata apa lagi . Syahwat songsang agaknya . Mungkin kena ekjas balik kompas seksual baru orientasi seksual kembali normal . Mungkin la . Gua bukan pakar seksualiti nak bagi penjelasan anatomi mahupun genetikal spesis songsang . Gua harap mereka berubah .

Maaflah kalau mukadimah agak songsang daripada biasa . Tujuan gua menulis malam ni sebenarnya untuk berkongsi satu puisi yang gua karang buat kaum kaum pemuda yang sedang ataupun akan mencari calon isteri untuk dijadikan teman sehidup semati . Puisi ini tiada kaitan dengan kisah nora elena adik sam bangfes mahupun kisah pertunangan apek dan gadis jejari . Oh ya , semoga apek dan gadis jejari tabah menghadapi ranjau di bumi bertuah ini . Abaikan cakap cakap biutipoolnara ataupun media media lain kerana hanya kalian berdua,keluarga terdekat dan Allah sahaja tahu apa yang terjadi . Yang lain hanya berhipotesis tanpa kesimpulan yang utuh lagi sahih . Gua pon tak tahu yang mana satu benar . Kalau putus biarlah dengan cara yang baik . Kalau sambung biarlah sampai akhir hayat . Kalau nak tangkap bola tu biarlah betul betul . Jangan tengok saja macam Sharbinee . Panas betul gua dengan mamat tu . Hilang alasan gua nak bercuti kat Brazil 2014 ni .

Celaka apa gua mengarut nih .

Kembali kepada niat asal , gua harap para pemuda, syabab dan ikhwan dapat mencari isteri yang sesuai dengan citarasa masing masing serta berlandaskan syarak . Jangan memilih sangat . Jodoh di tangan Allah . Kena percaya tu .


Mencari Zaujah

Gebu paras tiada terperi
Pesona raut
Menikam kalbu
Setiap syabab serta ikhwan
Jadi kelebihan
Si dara sunti

Jangan di intai
Pada harta
Bersulam rupa
Kelak hilanglah ia
Dimamah usia
Pandanglah agama
Itu utama
Zuriat soleh dan solehah
Pewaris kita

Menjaga kemaluan
Di tatap marhaen
Bijak bercampur gaul
Mengelak mungkar
Mengatur bicara
Berpandu sempadan
Menunduk hormat
Pada yang tua
Dia model
Zaujah terpuji

Jangan di nilai
Si dara sunti
Beralas serakah
Berkiblat syaitan
Kelak merana
Seluruh semesta

Sukar ditemu
Sesempurna Khadijah
Itu cabaran
Si musafir cinta
Hanya doa dan usaha
Jadi senjata
Menuju destinasi
Mencari zaujah


- Gua jumpa gambar atas ni kat gugel . Nampak menarik dan kena dengan tema puisi . Harap tiada kontroversi . Hehe
- Puisi ni ilham gua secara tiba tiba dan tiada lebih daripada tu . Brader sarip ada tolong tacap tacap . Hehe
- Brader omar rojik ada bagi gua satu puisi pasal kutu kutu yang suka hisap gam . Ada kesempatan nanti gua kongsikan bersama . Sekian .







sumber kotak komen : belog Adib Yusoff ( http://adibyusoff.blogspot.com/2011/04/cara-berkesan-tingkatkan-trafik-blog.html#ixzz1Qcce2MoH ) . Lelaki ensem dan berperangai bukan haramjadah .

Sekian..Assalam